Regisztráljon most és adja le első rendelését 20%-os árengedménnyel!

Gyakran Ismételt Kérdések

Lejjebb megtalálhatja a választ mionden gyakran feltett kérdésre. Ha nem találná, amit keres, kérjük lépjen velünk kapcsolatba, mi készséggel állunk rendelkezésére


A kinyomtatott példány felületkezelése. Használható-e más felületkezelés, mint az adott termék mellett feltüntetett?

Minden egyes terméknél fel van tüntetve a lehetséges felületkezelés módja. A felületkezelés egyik módja az UV lakkal történő bevonás. Amennyiben összehajtható, 100%-ban felülnyomással készült szórólap vagy névjegykártya megrendelését tervezed, UV lakk helyett a termék fóliával történő bevonását javasoljuk. Megelőzheti ezzel a festék és a lakk esetleges felrepedezését a hajtás mentén. Ugyanakkor megrendelhetők a termékek UV formalakozással is.

A megrendelés ára. A megrendelés végső ára, összetevői. Mi tartozik ide?

A termék ára tartalmazza az árlistán feltüntetett termék árát (minden esetben tartalmazza a szállítás, illetve a képfájl automatikus ellenőrzésének költségeit és környezetvédelmi termékdíját). A szolgáltatás végső értéke a „Megrendelések” oldalon található. Semmi esetre sem számolunk fel olyan költségeket, amelyekről nem kaptál tájékoztatást, illetve olyanokat, amelyeket nem igazoltál vissza.

A szállítási idő. Hogyan számítható ki a megrendelés teljesítésének időpontja?

A szállítási határidő a rendelés visszaigazolásának, illetve a vételár megfizetésének időpontjától függ (ez vonatkozik mind a „banki átutalás” opcióval elküldött rendelésekre, mind a „PayU” rendszer igénybevételével történő fizetésekre). Abban az esetben, ha a rendelés visszaigazolása és a fizetésteljesítés az adott napon 15 óráig megtörténik, a szállítási határidő az azt követő munkanappal kezdődik. Abban az esetben, ha a rendelés visszaigazolása, illetve a vételár megfizetése az adott napon 15 óra után történik, mindkét tevékenységet a következő napon rögzítjük, így a rendelés teljesítésének határideje egy munkanappal tolódik. Minden terméknél munkanapokban számolt szállítási határidő van feltüntetve. Fontos tudni, hogy a megrendelt termék gyártására csak abban az esetben kerül sor, ha mindkét tevékenység megtörténik: a rendelés visszaigazolása és a megrendelési végső árának kifizetése is.

A megrendelés teljesítésének fázisai. Milyen fázisok követik egymást a megrendelés teljesítésénél?

A megrendelés elküldésének feltétele a regisztráció. A termék kiválasztása előtt vagy a megrendelés elküldésénél is megteheted, hogy regisztrálsz. Az online megrendelés menete lépésről lépésre: 

  1. A termék kiválasztása: a főmenüsor segítségével vagy a főoldalon feltüntetett termékek ikonjára kattintva kiválaszthatod a számodra megfelelő terméket. A legnépszerűbb termékeket a „TOP 10” című oldalmenüben tüntettük fel.
  2. A termék paramétereinek meghatározását követően a „Mentés” gombra kattintva a „Megrendelés” oldalra jutsz.
  3. A „Megrendelés” oldalon kiválaszthatod a fájlküldés módját, visszaigazolhatod a képfájlokat, kiválaszthatod a fizetés módját, megadhatod a címet, vagy címeket, ahova kéred a megrendelés kiszállítását.
  4. A „Függőben lévő vásárlások” a megrendelő részéről igényelnek még bizonyos lépeseket a vásárlás befejezéséhez.
  5. Annak érdekében, hogy a megrendelés „Teljesítés alatt” státuszt kapjon, vissza kell igazolni az összes megküldött grafikai fájlt, illetve ki kell fizetni a megrendelt termék vételárát, melynek összege ezután kerül majd könyvelésre.
  6. A teljesített megrendelések azok, amelyek már kézbesítve lettek.
  7. Amennyiben a fourcolours.hu oldalon rendeled meg az árut, a következő értesítéseket e-mailben küldjük majd el: megrendelés visszaigazolása, fájlok jóváhagyása, értesítés a megrendelés végrehajtásának megkezdéséről, értesítés a szállítmány elküldéséről az áfás számlát tartalmazó csatolmánnyal együtt.

 

Fájlok. Miért kell jóváhagyni a nyomdába küldött fájlokat?

Valamennyi nyomdába küldött fájl a nyomdai előkészítés során automatikus ellenőrzésen esik át. Ekkor a rendszer a grafikai fájlokat PDF-be exportálja, illetve előnézetet készít hozzájuk. Emellett listát készít az ellenőrzés során észlelt hibákról, melyeket érdemes átnézned. A hibák listáját e-mailes értesítésben is elküldjük. A fájl kisebb hibáit a rendszer is képes felismerni és automatikusan kijavítani, ezért is fontos mindig ellenőrizni, hogy a rendszer esetleges javításai nem rontották el a beküldött grafikai anyagot.

A jóváhagyás előnézete miért homályos?

A jóváhagyás panelben a grafika előnézete prezentálja az oldal előnézetét a Upload/PLUS rendszer által végrehajtott javítások után. A megjelenő kép kisfelbontású, JPG formátumba tömörített az RGB helyen (a www böngészők nem jelenítik meg helyesen a CMYK színeket). Nem tükrözi ugyan ideálisan a kész fájl színvilágát, de rá tud mutatni a lehetséges grafikai hibákra (a színátmenetek helytelen megjelenítése, áttekinthetőség és így tovább), vagy ha a grafika túl közel van a vágásvonalhoz (trimbox – a nettó mérethez viszonyított méretvonal). A kész nyomtatvány azonban minőségben biztosan nem lesz eltérő az átküldött anyaghoz képest.

A megrendelés törlése. Törölhető-e a kifizetett megrendelés, és kapcsolódnak-e ehhez többletköltségek?

A már kifizetett megrendelés törlésének lehetősége a grafikai fájl visszaigazolásáig áll fenn. Ez ügyben az info@fourcolours.hu címre kell e-mailt írni. Legfeljebb 14 munkanapon belül visszatérítjük a termék árát, azonban a megrendelés törlésével járó adminisztrációs költségeket levonjuk, melynek összege 2500 Ft.

A vásárlás érvényessége. Mennyi idő alatt kell végrehajtani az átutalást, hogy a vásárlás érvényes maradjon?

A megrendelt, azonban még ki nem fizetett termékre vonatkozó vásárlás hozzávetőlegesen 30 napig érvényes. 30 nap elteltével automatikusan törlődik a rendszerből.

Számlák. Hogyan kapom meg a számlát?

Kizárólag elektronikus számlát tudunk kiállítani. A megrendelés elküldésével a rendszer automatikusan kiállítja a díjbekérőt, amely bármikor letölthető a megrendelés részletezésének oldalán vagy a „számlák” oldalon a „saját fiók” fül megnyitásával. A díjbekérőt ugyancsak a rendelést megerősítő automatikus mailben kapod meg. A végleges áfás számla a szállító levél kiállításakor, vagyis a küldemény feladásakor lesz hozzáférhető. Ezen felül a rendszer a felhasználói fiók regisztrációjánál megadott e-mail címre küldi az elektronikus számlát is. Az internetes oldalunkon történő regisztráció által hozzájárulsz a számla elektronikus módon történő elküldéséhez. A megrendelt termékeket tartalmazó csomag, melyet az általad megadott címre továbbítunk, csak a megvásárolt termékeket fogja tartalmazni, sem számla, sem reklámanyag nem lesz benne.

A fizetés. Milyen módon fizethetem ki a megrendelt termékeket?

A következő fizetési módokat javasoljuk:

  1. PayU rendszer segítségével
  2. Banki átutalással
Amennyiben a PayU rendszer segítségével szeretnél fizetni, menj a „Megrendelések” oldalra, és keresd meg azt a megrendelését, amelyet ki szeretnél fizetni. Ha megnyomod a „Fizetés” gombot, átirányítunk egy biztonsági oldalra, ahol kiválaszthatod a bankot és átutalhatod az összeget. Az átutalás megtörténtével visszairányítunk a portálunkra. Az átutalás visszaigazolása a PayU rendszerben hozzávetőlegesen 15 percen belül megérkezik, ekkor a megrendelés „Fizetett” státuszt kap. Amennyiben a fizetés módjának a banki átutalást választod, az átutalás banki elkönyvelése leghamarabb az átutalást követő munkanapon történik meg, annak függvényében, hogy hány órakor történt a tranzakció. Ezért a megrendelés „Fizetett” státuszt is később kapja meg, mint az automatikus átutalási rendszer használata esetén. A könyvelés gyorsítása érdekében küldd el nekünk az átutalás visszaigazolását tartalmazó e-mailt. A „Megrendelés” ablakban lévő „Fizetés” gombra kattintva láthatod az átutalással kapcsolatos információkat.

 

RBG. Miért nem alkalmazzák a nyomtatásnál az RGB színeket?

Az RGB színpalettát digitális hordozók esetén alkalmazzák: monitorokon, szkennereknél vagy digitális fényképezőgépeken. Az ofszet nyomtatási technológiában a színeket másképpen nyerjük, a CMYK (cián, magenta, sárga, fekete) négy alapszín keverésével. Ezért a nyomtatásra kerülő fájlokat CMYK színek alkalmazására kell előkészíteni.

RGB és a CMYK. Mi a különbség az RGB és a CMYK színek között?

Alapvető különbséget a kinyerhető színek mennyisége jelent. Az RGB színtér egy olyan színmodell, amely az emberi szem tulajdonságait veszi figyelembe. Bármilyen szín érzéklete kiváltható a szemben három fénynyaláb, a piros, a zöld és a kék meghatározott arányban történő keverésével. A CMYK színtere négy alapszínű nyomdai festékből áll, amelyeket rendszerint a színes nyomtatásban, valamint az ehhez kapcsolódó módszereknél használnak.

Pantone. Lehet-e más színmódban nyomtatni, mint a CMYK, például különleges színekben, pl. direktszínekkel?

Természetesen lehet más színtérben nyomtatni, mint a CMYK, azonban tekintettel arra, hogy ezek speciális színek, magasabb költségekkel kell számolni, mint ami az árlistán szerepel. Megismerésük érdekében kattints a főoldalon a „Nem találtad a kívánt terméket? ”ikonra, és add meg a termékhez szükséges paramétereket beárazás céljából.

Fájlok előkészítése. Hogyan kell előkészíteni a fájlokat a nyomtatáshoz?

Úgy tűnhet, hogy ez a dolog nem is olyan egyszerű. Segítünk Neked. A „megrendelések” és az „árkalkulációk” oldalán találsz egy linket, amely leírja, hogyan kell előkészíteni a grafikai fájlt, továbbá letölteni a különböző grafikai programokban elkészített sablonokat. Azt javasoljuk, hogy a grafikai anyag minden oldala egy fájlba legyen elmentve (néhány termék kivételével, pl. ragasztott kötésű katalógusok, itt a borítót külön fájlban kell küldeni). Amennyiben az instrukciókban, illetve a GYIK-ben (Fájlok és grafikai anyagok fül alatt) található információk nem elegendőek, és továbbra is kételyeid vannak az előkészített grafikai anyagokkal kapcsolatban, várjuk leveled az info@fourcolours.hu e-mail címre.

Ragasztott borító. Hogyan kell nyomtatáshoz előkészíteni a ragasztott kötésű katalógust tartalmazó fájlt?

A borítót tartalmazó fájlt kétoldalas lapként kell előkészíteni, amely tartalmazza: az első oldalon - borító (IV. oldal), gerinc, borító (I. oldal); a második oldalon - borító (II. oldal), gerinc (felirat nélküli), borító (III. oldal). A belső oldalakat többoldalas fájlként kell küldeni (a fájl oldalainak száma = belső oldalak száma). A „megrendelések”, illetve az árkalkulációk oldalán „Hogyan készítsük elő a fájlt?” című útmutatót helyeztünk el, illetve ugyanitt a legnépszerűbb grafikai programokban elkészített, méretarányos sablonokat is találsz.

Képfelbontás. Milyen képfelbontással kell rendelkeznie a grafikai anyagban felhasznált képeknek?

Ahhoz, hogy a nyomtatás jó minőségű legyen, a felbontás az ofszet nyomtatásnál minimum 200 dpi, digitális nyomtatásnál minimum 100 dpi kell hogy legyen. A nagyformátumú grafikáknál, pl. hirdetőtábláknál megengedett a kisebb képfelbontás: 30 dpi felett.

A fájlok formátumai. Milyen formátumban mentsem el nyomtatáshoz a fájlokat?

A fájlokat CMYK színtérben, PDF, TIF, PSD vagy JPG formátumokban kell elküldeni. Megengedett még a CorelDRAW programban előkészített fájlok küldése is. Mivel azonban az utóbbiak nem postscript fájlok, ezért esetükben nem vállalunk felelősséget a nyomtatás során fellépő esetleges hibákért. Mielőtt a fájl a nyomdába kerül, lehetőség nyílik a megjelenített előnézet jóváhagyására.

CorelDRAW. CorelDRAW fájlok.

Lehetőséget biztosítunk CDR fájlok küldéséhez, a „megrendelések” oldalon található „Grafika hozzáadása” gomb megnyomásával. A fájlt PDF formátumba exportáljuk, ezt követően visszaigazolhatod a grafikát PREFLIGHT rendszerben. Fontos, hogy az elküldést megelőzően a fájl összes szövegét görbévé/körvonallá alakítsd (Convert to Outlines). Mivel azonban a CDR fájlok nem postscript fájlok, ezért esetükben nem vállalunk felelősséget a nyomtatás során fellépő esetleges hibákért.

Fájlok küldése. Hogyan küldhetem el a megrendeléshez adott fájlokat?

A megrendeléshez adott fájlokat a „megrendelések” oldalon küldheted el. Válaszd ki azokat a megrendeléseket, amelyekhez fájlokat akarsz rendelni, kattints rájuk, majd kattints a „Grafika csatolása” gombra. Négy módja van a fájl küldésének. Preflight – ezen opció kiválasztásával kijelölheted azt a merevlemezeden található fájlt, ami felkerül majd a szerverünkre. Nemsokára egy linket tartalmazó üzenetet kapsz, amely egy olyan oldalra vezet, ahol megtekintheted a grafikád előnézeti képét, illetve az esetleges hibák listáját, és visszaigazolhatod a nyomtatásra szánt anyagot. PreflightPRO – ez egy olyan speciális applikáció, amelyet közvetlenül telepíthetsz a számítógépedre. Lehetővé teszi a nyomtatási fájlok gyors ellenőrzését és jóváhagyását. Az applikáció rendkívül felhasználóbarát és könnyen kezelhető. A fájlokat elektronikus úton is elküldheted, de ekkor a fájlok nagysága nem haladhatja meg a 15 MB-t. Az elküldést követően, ugyanúgy, mint az előzőekben, a grafika előnézeti képét tekintheted meg a linken keresztül elérhető oldalon. A fájlokat postai úton is továbbíthatod, CD vagy DVD lemezen. Ez esetben is egy e-mailben elküldött linken keresztül tekintheted meg és igazolhatod vissza a grafikai előnézetet. A két utóbbi fájlküldési módszer esetén a megrendelés teljesítésének ideje meghosszabbodik, illetve a megrendelés expressz módban történő megvalósítása nem lehetséges. Emiatt azt javasoljuk, hogy inkább az első vagy a második fájlküldési módszert válaszd.

A fájlok ellenőrzése. Hogyan lehet ellenőrizni az elküldött anyagokat?

Teljesen automatizált Preflight applikációval rendelkezünk, amely több mint 100 potenciális hibát is felfedezhet, többek között betűhiányt, hibás színösszeállítást vagy a nem megfelelő képfelbontást (pl. a hozzáadott PANTON szín alkalmazása). A megrendelésre kattintva kiválaszthatod a „Grafika csatolása” menüpontot, majd a következő oldalon választhatsz a Preflight vagy Preflight PRO között. Megrendelheted a fájlok grafikus által történő ellenőrzését is, amit szakemberünk végez el különdíj ellenében. Ebben az esetben a megrendelt termék paramétereinek meghatározása után a „szaktanácsadó általi ellenőrzés” opciót kell választani. Az ellenőrzésre a megrendelés kifizetését követően kerül sor.

Futárszolgáltatást végző cégek. Mely futárcégekkel működik együtt a fourcolours.hu?

A termékek szállításánál a GLS futárcég szolgáltatásait vesszük igénybe. Szállításra vonatkozó további információkat a „Határidők és fizetés” oldalon találsz.

A küldemény költségei. Kell-e külön fizetni a küldeményért?

Nem, a küldemény standard, futárral egy helyre történő szállítása díjtalan, minden ezzel kapcsolatos költség bennünket terhel (ha több helyre kell szállítani, csak az egyik célpontba ingyenes a szállítás!). Minden megrendeléssel kapcsolatos költség elérhető lesz az oldalon a fiókodban a „megrendelések” fülben.

Név nélküli küldemények. Van-e lehetőség arra, hogy a fourcolours.hu az én nevemben küldi el a terméket az ügyfelemnek?

Természetesen. Amennyiben egyenesen egy ügyfél részére szeretnéd küldeni a megrendelt terméket, időt és pénzt takaríthatsz meg. A „megrendelések” oldalon a „címek” rovatban saját magadat jelöld meg a küldemény feladójaként. A név nélküli szállítás nem jár semmilyen külön költséggel.

Sok címre küldött küldemény. Küldhetem–e a küldeményt több címre, és van-e ennek pluszköltsége?

Igen, egy megrendelés több különböző címre is elküldhető. A termék fajtájától függően a megrendelt mennyiséget eloszthatjuk, így ofszet termékeknél 100 darabonként, digitális nyomatoknál darabonként tudjuk a megadott címekre szállítani. Azonban előfordulhatnak kivételek, ezért érdemes figyelni a szállítás módjának beállításakor az oldalon megjelenő megjegyzésekre. A küldeményt több, egymástól független címre is elküldheted általános szállítási fuvarcéggel. Fontos megjegyezni, hogy a szállítás módja nagyban függ a megadott címtől. Miután kifizetted a megrendelést, már nem állíthatsz be több szállítási címet. Amennyiben egy adott termékhez több grafikai anyagot (mintát) adtál hozzá, a több címre történő kiszállítás szintén nem vehető igénybe. Ezen kiszállítási módnál nem választható az utánvétes fizetés sem. Több címre történő szállítás esetén a termékek csomagolásából és az adott címre történő kiszállításából adódóan többletköltségek keletkeznek, amelyeket automatikusan hozzáadunk a megrendelés értékéhez.

A szállítási cím megváltoztatása. Hol, és mennyi ideig lehet megváltoztatni a szállítási címet?

A megrendelés véglegesítéséig szabadon változtathatod a szállítás címét a saját címlistádon belül. Amikor azonban a megrendelésed a teljesítési szakaszba lép, a megadott címen már nem változtathatsz. Ilyen esetben telefonon kell felvenni velünk a kapcsolatot. Amennyiben a küldemény még nem lett feladva, megpróbáljuk a címváltoztatást.

A regisztráció visszaigazolása. Miért nem kaptam meg a regisztrációt igazoló e-mailt?

Lehetséges, hogy rossz e-mail címet adtál meg, de lehet, hogy a számítógépre vagy a szerverre telepített spamszűrő rendszer spamnek minősítette és megakadályozta az e-mail kézbesítését. Továbbá lehetséges, hogy regisztrációd ideje alatt pillanatnyi technikai problémák léptek fel, és az elküldött adatok nem jutottak el hozzánk. Amennyiben 24 órán belül nem kapsz visszaigazolást, próbálj meg újból regisztrálni, vagy írj nekünk az info@fourcolours.hu címre.

A fiók aktiválása. A fiókom a regisztrációt követően azonnal aktívvá válik?

Igen, a regisztrációt követően azonnal vásárolhatsz. Az e-mail címedre elküldjük a regisztrációt visszaigazoló linket. Amennyiben kérdésed van a fiókkal, illetve annak használatával kapcsolatban, keresd ügyfélszolgálatunkat a 06 1 848 0648-as telefonszámon, vagy írj az info@fourcolours.hu címre.

Bizalmas adatok. A fourcolours.hu nyomda munkatársai ismerik-e a portálhoz való hozzáférést biztosító jelszavamat?

Az ügyfelek valamennyi adatát bizalmasan kezeljük. A portál munkatársai közül senki sem tudja az ügyfelek fiókhozzáférését biztosító jelszavát.

Az adatok védelme. Vajon a fourcolours.hu megfelelően védi személyes adataimat?

Az ügyfelek adatai teljes védelmet kapnak. Hangsúlyt helyezünk arra, hogy az ügyfelek jogai tiszteletben legyenek tartva, különös tekintettel a személyi adatok védelmére. Ezért csak azokat az alapvető információkat kérjük be, amelyek a megrendelések teljesítéséhez szükségesek. A törvény által ránk rótt valamennyi, az adatgyűjtésre, illetve adatfeldolgozásra vonatkozó kötelezettségnek eleget teszünk, az adatokat védett szervereken tároljuk. Az általad rendelkezésünkre bocsátott adataidat kizárólag a megrendelések teljesítésénél, illetve azok könyvelésénél használjuk. Nem tesszük elérhetővé harmadik személy számára, sem marketing, sem reklám céljából. A pénzügyi tranzakciók, a bankkártyák, illetve a hitelkártyák adatainak titkosságát a PayU fizetési rendszer garantálja.

Az adatok archiválása. A megrendeléseim archiválva vannak? Amennyiben igen, mennyi ideig?

A megrendeléssel összefüggő adatokat korlátlan ideig őrizzük, a feltöltött grafikai fájlokat legutolsó felhasználásuktól számítva 3 hónapon át tartjuk meg.

Jelszó megváltoztatása. Megtudom-e változtatni a jelszavamat, vagy a felhasználónevemet a fourcolours.hu-n?

A jelszavadat bármikor megváltoztathatod, csak be kell lépned a „fiókbeállítások” oldalra, és az útmutató szerint eljárni. Viszont a felhasználónevedet, ami az e-mail címed, sajnos nem lehet utólag megváltoztatni.

A fiókom kezelése. Mi az a multiuser, és miben lehet segítségemre?

A multiuser azt a funkciót jelelöli, minek köszönhetően egy felhasználói fiókot többen is használhatnak. Az a személy, aki regisztrálta a fiókot (ezáltal annak adminisztrátora), bővítheti a felhasználók körét, illetve eltávolíthatja az újakat, megfelelő jogosultságot biztosítva számukra. Ekkor a fiók felhasználói közül mindenki a neki kiosztott feladatokért felelős, így a kereskedő például a megrendelés leadásáért, a grafikus a grafikai fájl előkészítéséért és annak csatolásáért, a könyvelő a fizetés teljesítéséért. Az ilyen munkamegosztás nagyban meggyorsítja a megrendelések leadásának folyamatát.

Technológiánk. Milyen technológiákat alkalmazunk a cégünknél?

A gyártásnál két technológiát használunk: az ofszet és a digitális technológiát. A nyomtatásnál Heidelberg márkájú íves ofszet nyomdagépekkel dolgozunk, amelyek korszerűek és rendkívül hatékonyak. Többek között rendelkezünk Heidelberg XL 161-4+LX2 és XL 162 – 5- LX gépekkel, amelyekkel 1190x1620 formátumú nyomatokat tudunk készíteni. Emellett még két nagyformátumú, egy 10 valamint egy 5 színes, diszperziós lakkozóval ellátott nyomdai gép áll rendelkezésünkre. Az ofszet nyomda gépparkját kiegészíti az alaposan felszerelt könyvkötészeti részleg, amely lehetővé teszi a nyomatok professzionális elkészítését. A digitális részlegen Durst, Mutoh, és Roland márkájú kiváló minőségű plotterekkel dolgozunk, minek köszönhetően képesek vagyunk akár 320 cm széles bannereket vagy hálókat (egyben) kinyomtatni, illetve olyan anyagokra nyomtatni, mint például üveg, plexi vagy PVC lemez. Ilyen munkákhoz Durst plottert használunk, amellyel 205 cm széles és szinte bármilyen vastagságú anyagra tudunk nyomtatni. A nyomatok gyártásához összesen 12 plottert használunk.

A minőség ellenőrzése. Milyen minőségűek a fourcolours.hu. termékei, és ellenőrzik-e a minőségüket?

A korszerű és kiválóan felszerelt gépparkunkban olyan gyártók gépei vannak, mint Heidelberg, Durst és Roland. Egy szakértői csoportunk folyamatosan az új nyomatok kidolgozásán és a gyártás technológiájának tökéletesítésén dolgozik. A fourcolours.hu elérte, többek között az ISO 12647-2 norma szigorú betartásával, hogy kiváló minőségű nyomatokkal, illetve gazdag és mély színekkel dicsekedhet. A belső minőségirányítási rendszernek és a gyártás automatikus ellenőrzési rendszerének köszönhetően a megrendeléseket a grafikai fájlok elküldésétől egészen a késztermék megküldéséig felügyelni tudjuk.

A papírtömeg. Mit jelent az, hogy papírtömeg? Mi a különbség a 90 és a 350 grammsúly között?

A grammatúra a papír 1m2-re eső tömegének grammban kifejezett értéke. Minél magasabb a papír grammatúrája, annál vastagabb, merevebb és kevésbé áttetsző a papír. A grammatúra kiválasztásának nagy jelentősége van a termék felhasználhatóságának szempontjából. Például az alacsonyabb grammatúrájú papírok 90 és 130 g/m2 között ideálisak szórólapok és információs brosúrák, a magasabb, 300-350 g/m2 közöttiek pedig mappák (dossziék), névjegykártyák és meghívók gyártásához.

Papírfajták. Mi a különbség az ofszet és a műnyomó (fényes vagy matt) papírok között?

Az ofszet papír olyan bevonat nélküli papír, amely használható az egyszerű irodai nyomtatókban is (PREPRINT verzióban). Ofszet papíron nyomtatnak például cégpapírt, naptárokat stb. A műnyomó papír mázolt, a bevonat lehet fényes vagy matt. Katalógus, szórólap, plakátok nyomtatásánál használják.

A nyomtatás típusai. Mit jelent az, hogy egyoldali vagy kétoldali a nyomtatás? Mit jelentenek a 4/0 és a 4/4 szimbólumok?

Azokat a termékeket (például szórólapokat, plakátokat), amelyeknek csak az egyik oldala színesen nyomtatott, 4/0 szimbólum jelöli, a mindkét oldalon színesen nyomott anyagok pedig a 4/4 jelölést kapják.

A reklamáció benyújtása. Mikor és hogyan lehet reklamációt benyújtani?

A reklamációt a portál „Megrendelések” oldalán található nyomtatványon lehet benyújtani. Válaszd ki a megrendelést, amelyet már teljesítettünk, kattints rá, majd a megjelenő lehetőségek közül kattints a kék színű „reklamáció” linkre. A linken keresztül elérhető nyomtatványon add meg a panasz okát, és írd le, hogy mi történt pontosan. A reklamáció benyújtásához szükséges nyomtatvány megtalálható a portál láblécében is.

A reklamáció benyújtásának határideje. A küldemény átvételét követően mennyi idő áll rendelkezésre a reklamáció benyújtására?

A küldemény átvételét követő 14 napon belül tudjuk az adott termékkel kapcsolatos reklamációkat fogadni. A legtöbb reklamációt a benyújtást követő egy munkanapon belül szoktuk elbírálni. Vannak azonban olyan esetek, amik pontosabb vizsgálatot igényelnek, ezért elbírálásuk több időt vehet igénybe. Amennyiben a te esetedben is ez történt, tájékoztatni fogunk a reklamáció elbírálásának végső határidejéről.